Laatste dagen in Hong Kong! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Theo Broekman - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Hong Kong! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Theo Broekman - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Hong Kong!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 Februari 2014 | Hong Kong, Kowloon

De laatste dagen in Hong Kong!

Waar was ik gebleven... de dag na de paardenraces hebben we een voetbalwedstrijd bezocht. Voetbal leeft hier niet zo erg. Ik had het eigenlijk nog drukker verwacht dan bij de paardenrace, maar het stadion was niet eens voor de helft gevuld. Ondanks de kleine opkomst was het wel weer een bijzondere ervaring, het stadion is prachtig!! Het zijn 2 halve ronde koepels met achter 1 doel een rots-achtige omgeving. Ik zal een foto toevoegen zodat je kan zien wat ik bedoel. Het niveau van de wedstrijd was laag, en er was ook niet veel spanning. De lokale ploeg won met 2-0.

Die avond hebben we de veerpont gepakt om naar het andere eiland te gaan (normaal pakken we de metro). Het uitzicht vanaf de boot op een verlichte stad in het donker was wederom een nieuwe ervaring. Zeker leuk om de stad een keer op deze manier te zien.

Ook zijn we nog een dag naar Macau geweest. Macau is vroeger een kolonie van Portugal geweest en ligt ongeveer 70km van HK. We zijn hier met de boot naar toe gegaan. Macau is het Las Vegas van Azië en heeft een hogere gok-omzet dan Las Vegas. Uiteraard hadden we maar een enkeltje naar Macau geboekt omdat ik er van overtuigd was dat ik miljonair zou worden en we een privejet terug zouden nemen. Dat verliep helaas anders dan gepland.... *zucht*
De casino's waren schitterend, de 1 nog groter en mooier dan de ander. Er was er zelfs 1 met de kanalen van Venetië helemaal nagebouwd binnen, je kon ook echt met een bootje een tocht maken. Zoals ik al zei hadden we een enkeltje geboekt, en toen we rond 9uur terug bij de pier waren kwamen we achter deze grote fout. De eerst volgende boot met nog goedkope plekken vertrok om 2uur. Tel hierbij een uur varen en een taxi-rit naar het hostel bij op en we zouden dus pas rond 4uur terug zijn, erg kut! We besloten uiteindelijk om maar wat meer geld te betalen voor duurdere plekken op een boot van 22:45. De vrouw achter de balie vond ons waarschijnlijk ook zielig en we mochten voor dezelfde prijs in een VIP-box op de boot van 22:15uur, hahaha geniaal! We hadden een eigen hok met leren stoelen en een tafel, kregen zelfs eten aangeboden en hadden een TV. Dus helaas geen prive-jet terug, maar wel een luxe VIP-box.

Woensdag was het dan eindelijk pretpark dag, hier heb ik echt naar uit gekeken. Ocean park heeft naast leuke achtbanen, draaimolens en een vrije val ook dieren. Er is een heel groot aqaurium, er leven reuze panda's en ze hebben dolfijnen. Er is dus voor iedereen wel iets te doen en ik wilde wel eens een reuze panda in het echt zien. Er was ons verteld dat het woensdag niet heel druk zou zijn in het park aangezien de vakantie in HK voorbij was, maar het was nog steeds heel druk. De gemiddelde wachttijd bij attracties was tussen de 45min en anderhalf uur.
We hebben dus eerst de dingen gedaan die we niet wilde missen. Er staat een achtbaan boven op de berg met een uitzicht over 1 van de buitenwijken van HK. Een attractie met van die ronde bootjes in een wildwaterbaan en vervolgens de vrije val. Het park was tot 9uur open en na 6uur werd het steeds rustiger, ideaal voor ons. We hebben nog 4x de achtbaan gepakt en een aantal andere attracties. Uiteindelijk alle dieren gezien en nog wat kunnen eten. Een zeer geslaagde dag.

De tempel met 12.600 Boeddha beelden was niet echt heel bijzonder. Na 500 treden een berg op te zijn gelopen kwamen we in een toeristische tempel aan. De beelden waren wel leuk om te zien, maar niet heel bijzonder. Wat het wel echt waard maakte was een apen familie die opeens op het terrein rond liep. Vier kleine aapjes die ergens uit een boom kwamen geslingerd.

Op donderdag en vrijdag hebben we afscheid genomen van Niels en Primo. Ze zijn vertrokken naar Nieuw Zeeland waar hun stage periode begint. Gelukkig is het voor Youssef en mij nog niet zo ver, wij gaan eerst nog een week heerlijk genieten op Fiji. En ik moet wel toegeven dat ik er wel aan toe ben na 2 weken in Hong Kong! Het was een hele leuke, bijzondere, leerzame, fantastische en grensverleggende ervaring, maar ik ben toe aan rust. Elke keer als ik op straat loop irriteer ik mij aan al die duizenden mensen die samen met mij op dezelfde stoep lopen. Ook is het heel normaal om zomaar uit het niets te blijven staan en niet een stapje opzij te doen voor een medemens. Daarnaast staat er op elke hoek van de straat een smerig frituur tentje die de olie al sinds de jaren '80 niet heeft vervangen, Bah!

Vandaag om 5uur (10.00uur Nederlandse tijd) vliegen we naar Fiji. In Fiji verblijven we op 3 verschillende eilanden, 2 kleine eilanden en het hoofdeiland. Ik weet niet of ik hier internet zal hebben aangezien er ongeveer 2 resorts per eiland zijn en verder niets en niemand! Heel rustgevend dus!

Geniet daar in het regenachtige Nederland en tot de volgende blog!
Gr, Theo

• 13 Februari 2014 - 13:31

Marieke:

Theo! Super bedankt voor de kaart!! Echt leuk, hij hangt op het bord! Veel plezier nog! :)

Tags: hong kong, macau