Mijn reis naar Hong Kong, Fiji en Australië!! - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Theo Broekman - WaarBenJij.nu Mijn reis naar Hong Kong, Fiji en Australië!! - Reisverslag uit Ridderkerk, Nederland van Theo Broekman - WaarBenJij.nu

Mijn reis naar Hong Kong, Fiji en Australië!!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Januari 2014 | Nederland, Ridderkerk

Het is dan echt bijna zover! Over iets meer dan 3 weken vertrek ik vanaf Schiphol naar de andere kant van de wereld. Hier ga ik de toerist uithangen, genieten, vakantie vieren en als ik nog ergens tijd over heb studeren. Dit avontuur ga ik niet alleen aan, Youssef Koujii (klasgenoot) gaat ook mee.

Om maar even te beginnen bij het begin (voor de mensen die het nog niet allemaal weten):
Ik studeer ‘Logistiek en Technische Vervoerskunde’ op de Hogeschool Rotterdam, en zit nu in het derde jaar. Tijdens de opleiding is het mogelijk om voor een periode van een half jaar naar het buitenland te gaan. Dit kan een stage in het buitenland zijn of een periode studeren aan verschillende universiteiten waar de hogeschool mee samenwerkt.
Ik heb (al heel lang) de droom om naar Australië te gaan. En nu was het dus mogelijk om voor een deel van mijn studie naar Australië te gaan. Ik heb mij hier voor aangemeld en heb toestemming van school gekregen. De universiteit waar ik ga studeren is de ‘Australian Maritime College’ in Launceston, Tasmanië. Hier hebben ze ook een logistieke opleiding en daar ga ik dus een half jaar (één semester) vakken van volgen. Zo’n semester duurt daar 13 lesweken met nog +/-2 tentamenweken. Nu vragen jullie je vast af hoe ik dat ga overleven….hahaha, gelukkig heb ik nog ergens een week vakantie en tussen de lessen en tentamens ook nog 1 of 2 weken vrij.
Ik ga daar vier vakken volgen, waar ik elk 3 uurtjes per week les voor heb. Per week dus 12 uur les en daarnaast nog (veel) zelfstudie. Het lesrooster ziet er op dit moment als volgt uit Ma: vrij, Di:10-17, Wo: vrij, Do: 9-12, Vrij: 9-12.

Voordat de studie begint ga ik nog eerst even de toerist uithangen, feesten en Chinees Nieuwjaar vieren. Het avontuur begint op 27 januari als we naar Hong Kong vliegen. Op 31 januari wordt daar Chinees nieuwjaar gevierd, en dat vier ik dan vrolijk mee. In totaal blijven we 12 dagen in Hong Kong, dus genoeg tijd om ook de omgeving te verkennen.
Vervolgens vliegen we op 8 februari naar de Fiji-eilanden. Hier gaan we een week lang snorkelen, duiken, lui op het strand liggen zonnen en tot rust komen.

Na deze week vliegen we door naar Launceston (via Melbourne) waar op 17 februari de introductieweek voor nieuwe studenten begint.

Eenmaal in Launceston verblijf ik tot aan het eind van het semester in een studentenhuis op de campus. Denk hier aan een simpele kamer met een bed en een bureau, badkamers op de gang en gezamenlijke leefruimtes. Na het semester is het plan om ruim 2 maanden door Australië te reizen met een backpack. Hoe dit allemaal gaat verlopen weet ik nog niet, maar de terugvlucht staat gepland op 31 augustus (dan loopt mijn studentenvisum af).

Het is de bedoeling om via deze site regelmatig een nieuwe update te plaatsen. Dus als je het leuk vindt om te weten hoe het met mij gaat, check dan zo nu en dan deze website. Nieuwe verslagen worden ook automatisch op Facebook gezet dus dan kan je het ook volgen. Geen Facebook, geen ramp… aanmelden voor een e-mail lijst kan volgens mij via de website. Dan krijg je een e-mail als er een nieuw verslag op staat.

Gr, Theo

  • 04 Januari 2014 - 17:38

    Monique Van Den Heerik:

    Ziet er gaaf uit Theo heel veel plezier daar

  • 04 Januari 2014 - 22:42

    Rob:

    He die Theo
    geweldig dat je deze kans pakt! Geniet ervan en we zullen je zeker volgen
    gr Rob

  • 28 Januari 2014 - 13:06

    John De Nijs:

    Heren,

    een fantastische reis en ervaringen toegewenst. We kijken uit naar jullie verhalen.

    John

  • 28 Januari 2014 - 16:15

    Jeroen Visser:

    Veel succes en plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

Volg mijn reis naar Hong Kong, Fiji en Australië!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 16533

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 September 2014

Studeren in Australië

Landen bezocht: